Explicați de ce firmele competitive din punct de vedere monopolistic preferă frecvent concurența fără preț în locul concurenței prin preț?

Firma concurențială monopolistică preferă frecvent concurența fără preț în locul prețului

concurenta, deoarece aceasta din urma poate duce la firma producatoare unde P = ATC și astfel făcând

fără profit economic sau, mai rău, producând pe termen scurt unde P

cu posibilitatea de a ieși eventual din activitate.

Concurența fără preț, pe de altă parte, dacă are succes, are ca rezultat mai multă putere de monopol: The

produsul firmei a devenit mai diferențiat de concurenții de acum mai puțin similari din industrie.

Această creștere a puterii de monopol permite companiei să-și crească prețul cu mai puțină teamă de a pierde

Clienți. Desigur, firma trebuie să urmeze în continuare regula MR = MC, dar succesul său în non-preț

concurența a deplasat atât curbele cererii, cât și curbe MR în sus spre dreapta. Aceasta are ca rezultat

simultan o producție mai mare, un preț mai mare și mai multe profituri economice.