Ce plafon de preț creează?

Plafoanele de preț sunt pentru bunuri de merit cu externalizări pozitive, de obicei supraestimate și subconsumate la prețul pieței libere.

Ele creează o barieră de preț dincolo de care un bun nu poate fi vândut, de exemplu, un plafon de preț pentru lapte pentru școlari stabilit la 1 GBP pe unitate, nicio unitate de lapte nu poate fi vândută peste acest preț.

Unele dintre efectele unui plafon de preț sunt următoarele: se creează un exces de cerere (puteți arăta acest lucru în diagramele dvs. ca decalajul dintre cerere și ofertă de-a lungul plafonului de preț. Consumatorii câștigă din prețuri scăzute, totuși există atât o pierdere a consumatorului). și surplusul producătorului. Din nou puteți arăta acest lucru într-o diagramă cu triunghiurile corespunzătoare.

Un alt posibil dezavantaj este existența piețelor negre pentru furnizarea bunului, acest lucru ar putea avea efecte asupra cheltuielilor publice și bunăstării, prin urmare există un cost de oportunitate.

De asemenea, poate doriți să luați în considerare metode alternative, mai degrabă decât plafoane de preț.