Ce este sondajul la domiciliu în ingineria transporturilor?

Prognoza transportului este procesul de estimare a numărului de vehicule sau călători care vor folosi o anumită facilitate de transport în viitor. O prognoză estimează, de exemplu, numărul de vehicule pe o autostradă sau un pod planificat, numărul de călători pe o linie de cale ferată, numărul de pasageri care patronează un aeroport sau numărul de nave care fac escală într-un port maritim. Prognoza traficului începe cu colectarea de date privind traficul curent. Împreună cu datele privind populația, ocuparea forței de muncă, ratele de călătorie, costurile de călătorie etc., datele de trafic sunt utilizate pentru a dezvolta un model de cerere de trafic. Introducerea datelor privind populația viitoare, ocuparea forței de muncă etc. în model are ca rezultat producția pentru traficul viitor, estimată de obicei pentru fiecare segment al infrastructurii de transport în cauză, de exemplu, fiecare segment de drum sau fiecare gară.

Modele în patru pași În cadrul planificării raționale, prognozele de transport au urmat în mod tradițional modelul secvențial în patru pași sau procedura de planificare a transportului urban (UTP), implementată pentru prima dată pe computerele mainframe în anii 1950 la Studiul de transport în zona Detroit și Studiul de transport în zona Chicago ( PISICI). Pași precursori Deși nu sunt identificați ca pași în procesul UTP, o mulțime de colectare a datelor este implicată în procesul de analiză UTP. Datele de recensământ și de utilizare a terenurilor sunt obținute și există sondaje interviu acasă. Anchetele interviu la domiciliu, datele privind utilizarea terenului și sondajele speciale privind atracțiile de călătorie oferă informațiile asupra cărora sunt exercitate instrumentele de analiză UTP.

Sursa: Wikipedia

Consultați link-urile pentru a citi articolul