Ce este birocrația mașinilor?

Birocrația mașinii

Proiectarea unei birocrații de mașini tinde să fie după cum urmează:

  • sarcini operaționale de rutină, înalt specializate;
  • proceduri foarte formalizate în nucleul operațional;
  • o proliferare de reguli, reglementări și comunicare oficială;
  • unitati de mari dimensiuni la nivel de operare;
  • încrederea pe baza funcțională pentru gruparea sarcinilor;
  • putere relativ centralizată de luare a deciziilor;
  • o structură administrativă elaborată, cu distincții clare între linie și personal.

Deoarece birocrația mașinii depinde în primul rând de standardizarea proceselor sale de lucru operaționale pentru coordonare, tehnostructura apare ca parte cheie a structurii.

Munca birocratică a mașinii se găsește, în medii care sunt simple și stabile. Birocrația mașinilor nu este obișnuită în mediile complexe și dinamice, deoarece munca în medii complexe nu poate fi raționalizată în sarcini simple, iar procesele mediilor dinamice nu pot fi prezise, ​​făcute repetitive și standardizate.

Birocrațiile mașinilor se găsesc de obicei în organizațiile mature, suficient de mari pentru a avea volumul de lucru necesar pentru repetare și standardizare și suficient de vechi pentru a fi capabili să se stabilească pe standardele pe care doresc să le folosească

Managerii de la vârful strategic al acestor organizații sunt preocupați în principal de reglarea fină a mașinilor lor birocratice. Structurile de tip birocrație mașină sunt „organizații de performanță” nu „rezolvarea problemelor”.